تامین و واردات

اهمیت استراتژیک واردات در بنگاه های اقتصادی


تامین گام اول و مهم در زنجیره ارزش تولید محصولات مختلف است و برای شرکت های تجاری و تولیدی ماهیت استراتژیک مهمی دارد. تولید محصولات وابسته به تامین مواد اولیه است و ناپایداری تامین، برنامه تولید شرکت ها را با شکست مواجه می کند و هزینه های پنهان بسیار زیادی را در قالب خواب محصول و سرمایه یا فروش از دست رفته بر آنها تحمیل می نماید.

کیفیت مناسب مواد اولیه تامینی اساس دستیابی به کیفیت مورد انتظار در محصولات است پس وجود نوسانات کیفی در اقلام تأمینی ریسک بسیار زیاد کاهش کیفیت محصول، نارضایتی مشتری و از دست دادن بازار را به همراه خواهد داشت.

هزینه تامین مواد اولیه و خدمات مرتبط با محصول معمولا در ساختار هزینه تمام شده محصولات سهم زیادی دارد پس ناپایداری ها و نوسانات در قیمت تامین اقلام هم می تواند حاشیه سود مورد انتظار را بسیار کاهش دهد و شرکت ها را با ریسک ناتوانی در دستیابی به اهداف درآمدی مواجه سازد و به همین خاطر است که بازرگانان سنتی خوب فهمیده‌اند که اهداف سودآوری بیش از آنکه تابعی از ابتکارات سودمند در حوزه فروش باشد، به تامین پایدار، ارزان و با کیفیت مواد اولیه و خدمات مرتبط است زیرا تامین با قیمت خوب با اثر بسیار مثبت و زیادی که بر حاشیه سود دارد می تواند برای شرکت ها قابلیت بکارگیری ابتکارات بازاریابی و فروش همچون تخفیف و ترویج محصولات را هم فراهم کند. 

واردات علمی و کارآمد می تواند مزیت های پایداری در تامین و کیفیت و قیمت مناسب محصولات خریداری شده را برای شرکت ها فراهم کند. مدیران باید توجه داشته باشند شیوه تامین بسیار به ماهیت اقلام تأمینی بستگی دارد و درباره اقلام استراتژیک یعنی آنهایی که کیفیت محصول و پایداری خط تولید به آنها وابسته است و خریدشان منابع مالی زیادی را درگیر می کند رویکردهای مشارکت با تامین‌کنندگان، توسعه و همکاری های بلند مدت با آنها راهگشا خواهد بود اما درباره اقلام اهرمی که به رقم حجم بالای خرید، تامین‌شان ریسک و پیچیدگی زیادی ندارد، رویکردهای تعدد تامین‌کنندگان، ایجاد رقابت میان آنها و افزایش سطح چانه زنی راهگشا می باشد. پس طبیعی است از منظر تجربه دانشی موجود، سازمان ها باید از استراتژی های تامین متنوع و دقیق برخوردار باشند تا سطح ریسک تامین را به حداقل برسانند و منافعش را بیشینه نمایند. 

با توجه به ضرورت های فوق تیم واردات جم اسپادان مدل کارآمدی را برای مدیریت تامین وارداتی محصولات و خدمات طراحی کرده و به شرکت ها ارایه می دهد این مدل دربردارنده خدمات یکپارچه و کامل حوزه واردت همچون بازارگردی، منبع یابی، انجام مذاکرات تامین، تدوین قراردادهای تامین، مدیریت برنامه ریزی و اجرای حمل، امور گمرکی و ترخیص و انجام تراکنش های مالی و مدیریت ادعاها و شکایات در صورت بروز اختلافات است.

تمایزات شرکت بازرگانی جم اسپادان در حوزه واردات

  • تیم واردات جم اسپادان در شروع هر پروژه بر تحلیل ریسک تامین برای مشتریان تمرکز می کند تا بتواند با رصد عوامل محیطی و بازار خارجی از منافع ایشان حمایت کند.
  • تیم تحقیق و توسعه بازار بازرگانی جم مشتریان را از اطلاعات سودمند درباره بازارهای و منابع تامین خارجی برخوردار می کند.
  • تیم مدیریت قراردادهای ما با تدوین قراردادهای کارآمد بر حفظ منافع تجاری مشتریان در مراودات و تعاملات وارداتی تمرکز می نماید.
  • شرکت بازرگانی جم سبد کامل و یکپارچه ای از خدمات بازرگانی در حوزه واردات کالا را فراهم آورده است که موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، افزایش سرعت و پایداری آن می گردد.

مراحل واردات به شیوه بازرگانی جم اسپادان

رویکردهای شرکت بازرگانی جم اسپادان در حوزه واردات را می‌توانید با شاخص‌های زیر ارزیابی نمایید:

  • بهبود پایداری میزان تامین (فراهم آوری اقلام مواد اولیه و خدمات استراتژیک و اهرمی بدون مواجه شدن با کمبود)
  • کاهش هزینه های پنهان تامین (کاهش هزینه های خواب سرمایه در انبارها با برنامه ریزی دقیق تامین اقلام)
  • بهبود پایداری استراتژیک تامین (برخورداری از تامین کنندگان متعدد برای کاهش ریسک)
  • کاهش هزینه های آشکار تامین (واردات اقلام با قیمت رقابتی مناسب و کاهش هزینه های عملیات واردات شامل هزینه های گمرکی، حمل و نقل بین المللی، بیمه و بازرسی)

استفاده از مطالب فوق تنها با ذکر منبع مجاز است

 



شرکت جم‌ اسپادان با بهره‌گیری از کارشناسان متخصص، کلیه مراحل فرایند واردات از بازارگردی و منبع یابی تا تدوین قراردادهای بین‌المللی واردات و انجام عملیات ثبت سفارش و امور گمرکی و ترخیص، خدمات بازرسی، حمل و بیمه کالای وارداتی را در قالب بسته خدمات یکپارچه وارداتی برای مشتریان خود فراهم می‌سازد. یکپارچگی خدمات این بسته موجب فراهم آوری حداکثر اطمینان و کیفیت همراه با حداقل هزینه‌های بازرگانی برای مشتریانمان می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس (واتساپ) 09133922949، دپارتمان واردات شرکت بازرگانی جم اسپادان تماس حاصل فرمایید.